Mercedes 600SEL

Dziesięć lat i miliard dolarów – tyle czasu i pieniędzy potrzebowali konstruktorzy Mercedesa, by opracować model W140. Jaki był efekt? Wizualnie kontrowersyjny. Dla jednych debiutująca w 1991 roku klasa S miała zbyt masywny wygląd, innych taki design przekonywał, bo świadczył o solidności. Auto okazało się nadzwyczaj trwałe, komfortowe (to jeden z najwygodniejszych samochodów, jakie kiedykolwiek występowały w seryjnej produkcji) i… drogie w eksploatacji.

Konstruktorzy zaskoczyli innowacjami, jakie znalazły się na pokładzie. Podwójne boczne szyby, ESP, pneumatyczne domykanie drzwi, ortopedyczne (pompowane) fotele, boczne airbagi, lusterko współpracujące z pamięcią ustawienia fotela kierowcy czy antenki pomagające przy parkowaniu (w starszych egzemplarzach), to tylko niektóre z rozwiązań znanych z W140. Prezentowany egzemplarz pochodzi z Japonii, posiada syboliczny przebieg 103 tys km, wyróżnia go przepiękny lakier dunkelblau oraz dodatki takie jak parking pole, owiewki oraz pokrowce sygnowane logiem MB niedostępne na rynku europejskim.

Kategoria: